Facebook bedrijfspagina aanmaken

Een Facebook-bedrijfspagina aanmaken

In een paar snelle stappen, kun je heel eenvoudig een Facebook-bedrijfspagina aanmaken. Om een bedrijfspagina aan te maken is het nodig dat je een persoonlijk Facebook-profiel hebt. Het duurt slechts een paar minuten om een Facebook bedrijfspagina aan te maken. Dit is hoe het werkt:

Ga naar deze pagina en klik op de witte knop “een pagina maken”

Link: https://www.facebook.com/business/pages/set-up

Vul de pagina-informatie in.

De paginanaam is de naam van je bedrijf. Bij de categorie vul je in wat voor soort bedrijf het is. Als je begint te typen zal Facebook enkele suggesties doen. Let op: voor de categorie Lokaal bedrijf is een fysiek adres vereist, terwijl dat voor andere categorie├źn niet geldt. De beschrijving is niet verplicht, maar wel handig. Bezoekers van je pagina kunnen die beschrijving namelijk zien. Zo kunnen ze meteen lezen wat voor bedrijf je hebt.

Als je klaar bent druk je op “pagina maken”

Upload een profielfoto en een omslagafbeelding.

De profielfoto is het logo van je bedrijf. De omslagfoto mag van alles zijn. Bijvoorbeeld een foto van je praktijk of bedrijf. Dit kun je op een later moment altijd nog wijzigen. Als dit is gelukt heb je officieel een Facebook bedrijfspagina aangemaakt. Gefeliciteerd!

Extra instellingen

Voordat je het eerste bericht van je pagina schrijft, kan je de pagina bijwerken met aanvullende informatie van je bedrijf. De opties voor het aanvullen van de informatie vind je in het venster links op de bedrijfspagina.

Oproep tot actie

Voeg een call-to-action-knop toe aan uw bedrijfspagina door op Knop toevoegen te klikken. Kies een actie uit de beschikbare opties. U kunt bezoekers afspraken laten boeken, contact met u opnemen via Facebook Messenger, uw app downloaden en meer.

Gebruikersnaam pagina

Kies een pagina-gebruikersnaam. Deze gebruikersnaam wordt het webadres voor uw bedrijfspagina (bijv. facebook.com/sitespinamsterdam).

Voer aankomende evenementen in

Voeg in het gedeelte Evenementen eventuele aanstaande openbare evenementen toe. Maak het toekomstige fans gemakkelijk om informatie te vinden over de geplande evenementen van je bedrijf. Fans van je pagina kunnen interesse tonen in je evenementen door op een knop te klikken om hun intentie om aanwezig te zijn aan te geven.

Update het gedeelte “Over”

Werk in het gedeelte “Over” alle inhoud bij die je openbaar wilt maken. Vermeld indien van toepassing uw bedrijfswebsite en openingstijden. Vanuit dit menu kunt u medewerkers ook toegang geven om je pagina te bewerken.

Verken publicatietools

Facebook heeft ingebouwde planningstools waarmee je je berichten kunt plannen en publiceren volgens een schema naar keuze. Met deze tools kun je het proces van het plaatsen van updates automatiseren. Je kunt hier ook conceptversies van je berichten opslaan.

Een persoonlijk profiel omzetten naar een bedrijfspagina

Als je een persoonlijk Facebook-profiel voor je bedrijf hebt gebruikt, kun je dit omzetten naar een bedrijfspagina met de conversiewizard van Facebook. Hoewel het proces een conversie wordt genoemd, kopieert het in feite je persoonlijke profiel naar een pagina. Je persoonlijke profiel blijft intact en er wordt een nieuwe pagina gemaakt op basis van dat profiel. Je kunt de nieuw gemaakte pagina bijwerken zoals je een nieuwe pagina zou maken.

Pagina zichtbaarheid

Facebook-pagina’s worden gepubliceerd zodra ze zijn gemaakt. Dit betekent dat een onvolledige pagina zichtbaar is voor het publiek zodra deze is gemaakt. Als je liever priv├ę aan je pagina werkt voordat je deze openbaar maakt, kun je de zichtbaarheid ervan bijwerken via het pagina-instellingenmenu. Hiermee wordt voorkomen dat de pagina beschikbaar is totdat je klaar bent om deze opnieuw te publiceren. Vergeet niet om de zichtbaarheidsinstelling bij te werken wanneer je klaar bent om deze te publiceren.

Vragen? Stel ze!

Vraag vrijblijvend een offerte aan.